Oprogramowanie HR
Czym jest Oprogramowanie HR – aplikacja mobilna?
Aplikacja mobilna jest rozwiązaniem informatycznym, dostępnym dla wszystkich pracowników. Dedykowana do inicjowania, rejestrowania i wspomagania rozwoju Pracowników na wszystkich poziomach zarzadzania. Opiera się na standardach i wytycznych danej organizacji. W pierwszej fazie opiera się na rozwiązaniach web (logowanie za pośrednictwem strony internetowej), następnie jest budowana i rozwijana w oparciu o końcową dystrybucję mobilną (możliwą do uruchomienia z poziomu środowisk Android i IOS).
Cel nadrzędny
Wspomaganie zarzadzania zasobami ludzkimi poprzez inicjowanie, wspomaganie, rejestrowanie zdarzeń i administrowanie w ramach programu oceny i rozwoju Pracowników na wszystkich poziomach zarządzania.
Cele wdrożenia aplikacji mobilnej
- Usprawnienie procesu okresowej oceny pracowników
- Usprawnienie procesu zgłaszania kandydatur do programu rozwoju Pracowników
- Usprawnienie procesu rejestracji zdarzeń w ramach programu rozwoju Pracowników
- Usprawnienie komunikacji pomiędzy interesariuszami w ramach programu rozwoju Pracowników
- Ułatwienie pozyskiwania informacji zwrotnej w ramach realizacji zadań diagnostycznych (np. ocena przełożonego, ocena 180 stopni, realizacja testów związanych z analizą potencjału
- Zwiększenie efektywności finansowej w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi
- Umożliwienie wszystkim pracownikom samozarządzania własnym rozwojem
- Usprawnienie procesów personalnych
Korzyści dla organizacji
- Ograniczenie kosztów administracyjnych
- Zwiększenie efektywności komunikacji w organizacji
- Zwiększenie transparentności przebiegu programu rozwoju Pracowników
- Ograniczenie kosztów związanych z przeprowadzaniem koniecznych analiz i badań w ramach programu rozwoju Pracowników
- Zwiększenie skuteczności oceny potencjału rozwojowego osób objętych programem
- Zwiększenie skuteczności administracji, kontroli programu
- Zwiększenie poziomu partycypacji uczestników programu
- Umożliwienie pełnej komunikacji z interesariuszami (użytkownikami)
- Zwiększenie sprawności procesowej obszaru HR
Funkcjonalności podstawowe
- Ocena pracownicza
- Identyfikacja potencjału pracownika
- Identyfikacja indywidualnej ścieżki rozwoju pracownika
- Wskazanie na kryteria awansu poziomego, pionowego i specjalistycznego – identyfikacja poziomu realizacji kryteriów
- Budowanie bazy wiedzy – słownik pojęć, mapa ekspertów, materiały szkoleniowe, testy pre-post, linki do modułów szkoleniowych
- System punktów – development (za aktywności związane z rozwojem)
Funkcjonalności w zakresie zarządzania procesem szkoleniowym
- Automatyczne tworzenie list uczestników szkolenia
- Automatyczne komunikowanie – przypomnienie o szkoleniu i wszelkich zmianach (miejsce, termin, godziny)
- Elektroniczna ewaluacja z pushem – jeśli ktoś nie wypełnił – przypomnienia na e-mail
- Szkolenia last minute – generowanie informacji o zwolnionym miejscu i automatyczne przypisanie nowego uczestnika (wraz z informacją e-mail i do kalendarza Outlooka)
- Możliwość przeglądania materiałów szkoleniowych (elektronicznie- prezentacja, przewodnik)
- Możliwość wglądu do opinii o szkoleniach – ocena ogólna
- Wspomaganie procesu ze strony firm realizujących (feedback od trenera, listy uczestników przesyłane automatycznie, przypomnienia itd.)
- Ewaluacja wiedzy uczestników – testy wiedzy (możliwość – pre post w uzasadnionych przypadkach)
- Wspomaganie zarzadzania dokumentacją – archiwizacja list szkoleniowych, generowanie certyfikatów itd.
- Możliwość zgłaszania chęci organizacji szkolenia wewnętrznego
- Linki do treści – szkolenia e-lerningowe itd.
Uzasadnienie ekonomiczne
Dlaczego to się opłaca?
szkolenia last minute
~20%
Możliwe zwiększenie efektywności wykorzystania budżetu szkoleniowego poprzez efektywne zarządzanie listą rezerwową – nawet na 1 dzień przed dniem szkolenia.
oszczędność czasu
-200 h
Dzięki automatyzacji procesów organizacji i komunikacji szkoleń – możliwa oszczędność czasu pracy działu HR, a także ograniczenie ryzyka popełnienia błędu.
Testy samooceny
-150 zł/ os.
Dostęp do ~20 testów samooceny potencjału. Przy założeniu rynkowej wartości testu 150 zł – przy grupie np. 50 użytkowników – oszczędność nawet 150 000 zł/ rocznie.
ewaluacja szkoleń
-30 min
Oszczędność czasu i automatyzacja procesu oceny szkoleń. Przy założeniu uczestnictwa 2 x w roku w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych każdego uczestnika.
własna ścieżka rozwoju
-500 zł/ os.
Wykorzystanie narzędzi do budowy własnej ścieżki rozwoju zawodowego (wartość rynkowa usługi ~ 500 zł / pracownik), przy założeniu 50 użytkowników/ rok – 25 000 zł/ rok.
job rotation
-2000 zł
Funkcjonalność „Job Rotation” oraz transparentność (kwestionariusze, opis procesu i jasne kryteria) procesu pozwalają zaoszczędzić czas.
Przykładowe moduły
- Okresowa ocena pracownicza
- Onboarding 4.0
- Diagnoza potencjału – testy
- Moja ścieżka rozwojowa – planowanie
- Zarządanie szkoleniami (automatyzacja)
- e-HR Business Partner
- Baza wiedzy
- Testy wiedzy
- Ocena 360 stopni
- Słownik pojęć – dla organizacji
- Idea Management – wnioski racjonalizatorskie
- CSR 4.0 – pomiar
- Wolontariat pracowniczy
- Komunikacja 4.0
Czym jest proces oceny pracowniczej?
Kryteria oceny, program kursów e-learningowych oraz treść szkoleń dla kadry zarządzającej zawsze dostosowujemy indywidualnie do kluczowych elementów kultury organizacyjnej, w tym do strategii, celów, misji oraz wartości organizacji.
1. Aplikacja on-line do oceny pracowniczej
Aplikacja do oceny pracowniczej – narzędzie służące do przeprowadzenia procesu oceny pracowniczej za pośrednictwem elektronicznego formularza. Może zawierać następujące etapy:
- Samoocena pracownicza
- Ocena przełożonego
- Ocena wspólna –uzgodniona podczas rozmowy oceniającej
- Dodatkowe funkcje – na życzenie klienta (np. dodatkowe aktywności pracowników, pytania rozwojowe dla pracowników itp.)
2. Kurs e-learningowy dla Pracowników
Kurs e-learningowy – jest autorskim szkoleniem z treściami, które przygotowują odbiorców do procesu oceny pracowniczej. Treść dopasowana do danej organizacji i jej potrzeb. Np.:
- Znaczenie oceny pracowniczej
- Przebieg procesu oceny pracowniczej
- Standardy i dobre praktyki w procesie oceny
- Kompetencje i samoocena
- Rozmowa oceniająca – przebieg
- Instrukcja działania aplikacji
- Błędy w procesie oceniania
3. Szkolenia dla kadry zarządzającej
Szkolenie z prowadzenia rozmów oceniających dla kadry zarządzającej – program szkoleniowy w wymiarze 8 h dla jednej grupy (do 10 osób). Cele szkolenia:
- Pozyskanie wiedzy z zakresu standardów prowadzenia rozmów oceniających
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia rozmów oceniających
- Poznanie dobrych praktyk w ramach prowadzenia rozmów z pracownikami
- Poznanie zasad udzielania informacji zwrotnej